Tuff Dag

Idag har jag haft väldigt mycket att tänka på. Dels slog det mig att jag kommer att få sista csn-stödet den 23:e maj och då får jag endast ut 6800:-. Detta gör att jag fått smått panik om vad jag gör sedan. Så, alternativen som finns är att jag hoppas att jag kommer in på de ytterligare distanskurser jag sökt, å fortsätta dra på mig studieskulder, eller hoppas på att jag får akassa, vilket e mindre än jag får ut nu. Jag har även sökt två sommarjobb på eget bevåg. Det har gett halvt resultat på båda, då jag ska på intervju för det ena 6:e maj och det andra ska jag ringa nästa onsdag och få besked.

Nåt roligt mitt i allt elände är  iaf att jag och Erika var till Carolinas SPA och bokade tid för Nack-Ryggmassage samt Ansiktsvård nu på torsdagskväll. Det ska bli jättekul och det bästa är att det kostar oss ingenting, då jag har haft Friskvårdschecken till ett värde av 1000:-.

Jag saknar Magnus nåt enormt mycket och sitter och funderar över när jag ska åka och hälsa på honom. Har kollat upp lite å sett att det lönar sig mer för mig att åka tåg än buss, dvs om jag inte får csn-rabatt på bussen. Men, isf måste jag boka i förväg, så ska kolla upp det å sen höra me Magnus. Har även fixat klart ett antal presenter till honom med =P. En e beställd och beräknas komma om två veckor, lagomt till samma vecka som han fyller år. Så jag kan ju inte åka innan den presenten kommit iaf.

Får besked den 5:e maj om jag kommer in på sommarkurserna. Vore rätt skönt på ett sätt, för då är jag "ledig" hela sommaren, vilket jag inte får om jag tar ett sommarjobb. Nackdelen med sommarjobb, är att då kommer jag inte få nåt mer bostadsbidrag för detta år =O(. Fick även VG på mitt projektarbete, som jag tidigare fick U i. Så, det e en enormt prestation från min sida =O). Ibland kan man verkligen.

Ska fortsätta här nu. Känner mig väldigt tung i huvudet och har varit alldeles för mycket att tänka på.

Kram kram

En stressad, orolig och halvdeppad Linda 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0