Björn Rosenström

Jag sitter här och lyssnar på alla mp-låtar jag har på datorn. Vilket inte är så värst mycket, sen en av alla datorkraschar på min stationära. Har efter det sen snart ett år tillbaks investerat i en mycket ståtlig, välfungerande och inte minst pålitlig laptop. Det fanns tider då man lyssnade på ALLT å då menar jag sånt som man idag inte förstår hur, även om dessa låtar, ska erkännas ljuder i högtalarna lite nu och då. Speciellt på hemmafesterna. Björn Rosenström är en sådan och när jag nu lyssnar på låtarna och framförallt texterna, undrar jag va som e snett i skallen när man kommer på sådanan texter. Ett litet exempel statueras nedan, för att ni ska förstå min punkt. Lyssna och njut ... eller nåt.

Bara titlarna säger ju en del. Men det till trots, så erkänner jag att gillar soundet på nåt sätt ... ieeeeh ... hoppas jag har nåra kompisar kvar efter det här *asg*.

*Piercad i ollonet
*Syrran å hunden
*Nu du kärring

Ragnar


Det har blåst ordentligt idag. Vet inte va vädermänniskorna vill döpa denna till, eftersom det har blivit populärt att alla oväder ska ha kärringnamn. Sist var det väl Tuva, eller? Låter ju väldigt skrämmande *ironi*. Annat är det med "El niño", där kan vi snacka oväder. Så, ni som lägger benen på ryggen för Gudrun å Tuva ... åk över till USA så kan vi snacka orkaner.

Nu ska jag ner å dricka lite (alkoholfri - tyvärrr) cider å äta nåra nybakade kanelbullar. Papps som bakade imorse =O).

//L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0