Ångest å dör av göralöshet

Följande e mer ett faktum än påstående. Jag mår så illa nu och har sån grym ångest över de veckor jag nu tvingast tillbringa i skitstaden Sollefteå och i denna lilla pissgula villa hos mina päron. Detta med anledning av morsans dagliga tjat om att jag ska äta mer, mer och ännu mer av mat, kakor och annat fettbildande. Bara för att jag inte ids bråka me henne, så har jag som en liten nickedocka, ätit av allt kära mor velat. Detta har således resulterat i en viktuppgång på nästan 3kg nu på 15 dagar, som jag tillbringat här. Fattar ni då att jag mår dåligt eller? Känner verkligen hur magen sväller å står ut, och har ont dagligen. Känns därmed heller inge kul att de 4½ månader jag lagt ner på noggran kostavvägning, diet samt motion, e totalt bortkastat på 15 dagar här hos päronen. Kanske låter som petitesser i era öron, men för mig e det ett totalt nederlag. Försöker peppa mig, med att jag snaaaart får flytta till Övik och genast kan återgå till mitt vanliga liv. Har hittat en jättebra GI-kost-bok, som jag planerar att följa strikt och troget, tills jag jobbat bort dessa överflödiga kilon ... IGEN. Mitt mål va ju som sagt satt till 45 kg. Vägde 47.4 när jag åkte upp hit och nu visar vågen 49kg *grinar*.

Mitt andra problem hos päronen har varit alla vilda diskussioner och bråk om hur min hund Fellini ska uppfostras osv. Blir otroligt less på att ständigt måsta tjata på päronen och hålla koll på min hund. Tycker det e respektlös och egoistiskt av dom att skita i va jag säger, bara för att tillfredsställa sina gulle-gull behov. "Han måste ju få det". Sen Fellini kom hit har han börjat hoppa i soffan, tigga vid matbordet, tom stått uppe på matbordet, försök nalla saker från bänken m.m. Allt detta pga att päronen slage dövörat till för mig och gjort allt tvärtemot. Dom proppar i Fellini dagligen med allt från kakor, korv, hårdbröd, ost till leverpastej. En annan sak dom absolut inte fattar e att jag fått strikt order från veterinären att Fellini ska hållas i absolut stillhet under 8 veckors tid, pga sin artoscopi på armbågen. Detta skiter päronen i också. "Han måste ju få va hund", säger dom, å kastar leksaker hejvilt. Fellini springer, studsar runt, uppför å nerför trappor, å jag har en fasligt sjå å hålla kolla på honom. Hoppas DOM Står för konsekvenserna av allt som blir till följ av det dom gjort under denna tid jag vare här.


Tack å hej


P.S. Saknar en viss "R" lite grann.D.S
P.S.2. Erika ... du e bjuden som första gäst till mig på kvällsfika i min lilla lya, när jag komme upp. Pöss på dig.D.S.2


Kommentarer
Postat av: Erika

Förstår att du är less på att vara där nu. Men snart kan du komma dig därifrån.

Jag kommer jättegärna på kvällsfika hos dig. Ska bli jättemysipysigt =)

Kramen!

2008-01-06 @ 16:15:26
URL: http://morgondimma.blogg.se
Postat av: Jennie och Eliska

Hejsan!

Vad jobbigt det låter! Hoppas att det löser sig och att inte Fellini tagit nån skada av att röra på sig. Föräldrar är ett släkte för sig.

Jag och Eliska skickar en upplyftande kram till dig och nospuss till Fellini

2008-01-06 @ 17:07:36
URL: http://liskepisk.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0