Vegagatan nästa

Japp ... fick ju som tidigare sagt, lägenheten på Vegagatan. Igår var jag och pappsen upp till Foppaland, för att beskåda mästerverket i Glashuset. Mao, min blivande 2 rummare om 50kvm. Jättefin va den å helmysig. Kände mig som hemma i samma sekund, som jag klev innanför ytterdörren. Nu går jag bara å hoppas på att tjejen som har lgh får en egen lgh fort i Falun, dit hon flyttat och jobbar. Så, jag får flytta in snart me ... =O).

Här kommer en utmaning jag fick av min bästaste, gulligaste, rumpe-stumpa Erika, som jag för övrigt fick äran att träffa igår under den snabba visit som avlades i Övik.


3 bästa låtarna just nu:
9 Crimes - Damien Rice
Zombie - The Cranberries
One - U2 feat. Mary J Blige


Tre låtar/artister/band du gillat mer än tre år:
Savage Garden
Def Leppard
Darren Hayes (Räknas han, eftersom han tillhörde Savage Garden)


Tre svenska artister/band du gillar:
E inte heller sådär super för svensk musik men försökte klämma fram tre svar iaf ;O).
Tomas Ledin
Welkin & the Janglers (Min fd jobbarkompis/kompis band)
Roxette (Jo, dom har gjort nåra sköna hits)


Tre låtar på franska (eller annat valfritt språk som inte är engelska eller svenska)
Quién Me Iba A Decir
Qué Mas Da
A Chi Mi Dice


Tre brittiska band/artister du gillar:
Robbie Williams
U2
Komma tyvärr inte på nån tredje (skäms)


The strofer du tycker är fina:
LeAnn Rimes - Please Remember
Please remember, I was there for you and you were there for me.
Please remember, our time together when time was yours and mine and we were wild and free.

LeAnn Rimes - Damn
Damn, I hate the way you know me.
And damn you kill me when you hold me like I'm your world.
Like this won't hurt, like a favourite curse hitting every nerv.
Damn, I'm fighting and I'm losing it.
Damn you, you pulling and I'm pushing.
I'm wrestling with, I toss and twist, 'til finally I give in.


Gareht Gates - Unchained Melody
Oh my love, my darling, I've hungered so for your touch.
A long, lonely time.
And time goes by, so slowly, and time can do so much.
Are you still mine?


Tre artister/band du tycker är överskattade:
Björk (gillar inte henne alls)
Amy Diamond
Har hjärnsläpp för fler alternativ, finns säkert massvis


Den/det/(de) mest otippade artisten/bandet på mp3:n/ipoden:
Evanescence (har faktiskt börjat gilla dom mer å mer)


Pinsammaste i Ipoden/mp3:n:
Får väl bli Smurfarna =P.


Några artister/band som aldrig kommer hamna i din Ipod/mp3:
Björk, för jag hatar henne.
Säger även Amy Winehouse, som Erika, för jag gillar inte henne alls. Alltså Amy Winehouse, inte Erika då ... *fnitter*.


Jag utmanar Carina, Johanna, Jennie - Eliska. Andra som känner sig manade får gärna plita ihop nåt på Era bloggar, så kan jag tjuvkika sen ... ;O).



Pöss på er

Kommentarer
Postat av: Erika

Vafasen!
Hatar du Björk, hon som är så cool.
Jag älskar låten play dead och big time sensuality.
Visst har hon låtar med som är kassa men aj lajk anywäj =)

Det trodde jag inte om dig, nu måste jag omvärdera våran vänskap =P

2008-01-11 @ 14:54:08
URL: http://morgondimma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0