Kris Kris Kris

Usch, nu är jag verkligen i en sån period då jag mår så otroligt dåligt över min framtid och ekonomi. Folk ser så lätt på det och verkar rycka lätt på axlarna när de säger: "Du får säkert ett jobb snart". Men fattar dom inte? Hallå? Jag har sökt jobb nu i ... hmmm ... få se, 9 månader ungefär och inte ett enda jävla napp. Jag kom ju förvisso in på den ena av de två utbildningar jag sökt för hösten, men jag kollade upp på csns sida och jag kommer ha gjort upp med mina veckor som jag får söka studiemedel. Så hela sista terminen 2009 samt hela januari 2010 kommer jag vara helt utan pengar. Hur klarar jag mig då? Jag söker jobb, de jag kan söka. Sen säger folk att jag ska söka ALLT. Jamen, va fan, de får ju ändå tänka på att jag inte kan ha ett jobb där jag får jobba 1 timma nån gång ibland och utan något som helst schema eller framförhållning. Jag kan inte heller jobba till en lön, som är lägre än vad jag har i inkomst nu. Begriper folk-satans-idioter inte att jag har hyra och räkningar att betala och behöver även mat för å leva? Använd hjärnan för helvete .... ! ! !

Nu ska jag sitta å se fram emot de tonvis med högar av uppgifter som måste göras för de 4 kurser jag läser under sommaren. Kurser som inte kommer ge mig ett jävla jota, men som jag måste läsa för att få csn.

Tack å Hej ! ! !

Kommentarer
Postat av: Erika

Det låter inget vidare. krama

Men kan man inte söka något extra? Det finns ju utbildningar som är så långa så att maxgränsen på hur länge man får ha studiemedel inte räcker till. Har för mig att jag hört något om att de kan få extra...men jag kan också ha drömt. Man vet ju aldrig med mig =)



2008-06-25 @ 22:01:08
URL: http://morgondimma.blogg.se/
Postat av: Erika

Tack sötisnosen!

Nu är jag hemma, hoppas att kvällen fortsatte att vara bra även utan mig=)



Kramen!

2008-06-29 @ 02:00:23
URL: http://morgondimma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0